students mobility out, Minnesota, Kyoto

Mobilità studentesca negli USA e Giappone

Destinazioni: University of Minnesota - School of Public Health; Medical School’s Department of Pharmacology and Department of Medicinal Chemistry e Kyoto University, (Kyoto, Japan)
Scadenza candidature: 4 novembre ore 12

16 ottobre 2019
ats milano, borse di studio

2 Borse di Studio da € 9.000 banditi da ATS Milano

ATS Milano bandisce 2 borse di studio del valore di € 9.000 ciascuna per laureati in Scienze Chimiche, Farmacia e Farmacia Industriale, Chimica o lauree equipollenti.
Scadenza 10 ottobre 2019

30 settembre 2019
TubInTrain, phd position open, PhD programme in Chemistry and Biology of Neurodegeneration

TubInTrain PhD programme in Chemistry and Biology of Neurodegeneration - OPEN CALL October 7th - December 2nd

The Department of Pharmaceutical Sciences takes part in the Horizon 2020-funded joint doctoral project TubInTrain (“Tuning Tubulin Dynamics and Interactions to Face Neurotoxicity: a Multidisciplinary Approach for Training and Research”), coordinated by Prof. Daniele Passarella (University of Milan).
13 PhD positions are currently available at 5 Universities (Universities of Milan, Strasbourg, Paris-sud, Barcelona, Osnabrueck) and 2 Research Institutes (Paul Scherrer Institut, Switzerland and Centro de investigaciones biológicas, Spain).
The candidates will start their activity not later than 1 March 2020.

30 settembre 2019
indena

Premio Indena 2019

Indena S.p.A. finanzia due premi di laurea del valore di € 4.000 ciascuno per laureati magistrali in chimica, chimica industriale e CTF che abbiano discusso nel periodo tra il 1° luglio 2018 e il 30 settembre 2019 una tesi sperimentale su argomenti inerenti problematiche proprie dei diversi settori della chimica. Scadenza: 8 ottobre 2019